Black midi bestaat niet meer en Black Country, New Road lijkt op hun aankomende album een volledige indiepopafslag te hebben genomen. Hoog tijd dus dat zich uit het Verenigd Koninkrijk een nieuwe virtuoze gitaarband met jazz- en progneigingen aandient. En ziedaar All In The Game, het debuut van Moreish Idols, een uit Cornwall afkomstig vijftal met een saxofonist in de gelederen uit de stal van producer Dan Carey, die met black midi gewerkt heeft en de eerste singles van Black Country, New Road uitbracht.
Klinkt op papier als een waardige troonopvolger, maar de realiteit is iets anders. Want ja, de muziek van Moreish Idols is ritmisch, maar meer op een zachtjes heupwiegende manier dan op een voortdurend-op-het verkeerde-been-manier. En de saxofoon ronkt af en toe, maar gaat vaker lieflijk op in de achtergrond. Daar komt nog bij dat vocalisten Tom Kellett en Jude Lilley allebei kunnen zingen en hun teksten niet klinken als de laatste razernijen van een gestoorde gijzelnemer, maar meer als, tja, redelijk doorsnee mijmeringen over het leven en de liefde. Wat niet wil zeggen dat dit geen solide debuut is, vooral opener Ambergrin is erg mooi, maar heel spannend wil het geheel niet worden. En dat is toch waar we anno 2025 bij gitaarmuziek uit deze windstreken wel op hopen.