album
rock

Blood Red Shoes

Get Tragic

JAZZ LIFE/V2

Er was mij niets vreemds opgevallen toen ik Blood Red Shoes in de zomer van 2015 op Welcome To The Village zag. Het was een degelijke show van een prima rockband die nog lang niet was uitgespeeld. Dacht ik.

Achter de schermen waren Steven Ansell en Laura-Mary Carter al een tijdje op elkaar uitgekeken. In feite haatten ze elkaar. Toen de tourverplichtingen erop zaten, trok zij naar Los Angeles om zichzelf als muzikant opnieuw te ontdekken, terwijl hij zijn agenda blokte om een half jaar lang elke dag onder invloed te kunnen zijn van drank en drugs. Contact hadden ze niet, de band was op sterven na dood. Eenmaal uitgeraasd zochten ze elkaar toch weer op. Intens gelukkig was die tijd bepaald niet. Er was gezeik met managers en contracten en Carter brak zowel haar arm als haar hart. Genoeg inspiratie voor een verwoestende comebackplaat, zou je zeggen. Helaas. Niet eerder kleurde het bloedrood zo flets. Get Tragic lijkt gemaakt door een bandje van de popacademie dat de opdracht kreeg om een Blood Red Shoes-achtige plaat te maken en geen zin had om er zijn best voor te doen. De tragedie duurt voort.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

Pearl Jam brengt nieuwe single 'Dance of the Clairvoyants' uit
nieuws

Pearl Jam brengt nieuwe single ‘Dance of the Clairvoyants’ uit

Pearl Jam kondigde op 27 maart zijn nieuwe album Gigaton aan. Nu geeft de band ook een eerste voorproefje van ...
Eefje de Visser: 'Het dancepubliek is zó positief, ik hou van dat optimisme'
interview

Eefje de Visser: ‘Het dancepubliek is zó positief, ik hou van dat optimisme’

Ze zeggen dat empatische mensen sterker geneigd zijn dialecten en accenten over te nemen. Als dat waar is, dan zit ...
The Strokes derde headliner op Best Kept Secret
nieuws

The Strokes derde headliner op Best Kept Secret

The Strokes zullen de zaterdag van Best Kept Secret headlinen. Dat kondigde de nieuwe festivaldirecteur Maurits Westerik woensdagavond live aan op ...

Recensie: Blood Red Shoes - Get Tragic (album) | OOR