De situatie: Pablo van de Poel (DeWolff) en Bas van Holt (Dawn Brothers) vinden elkaar in hun liefde voor oude soul en r&b. Er vallen namen als Sam Cooke, Otis Redding, Ray Charles en The Coasters en ze besluiten samen wat nummers te schrijven.
Na vijf sessies – een dag schrijven, een dag opnemen, een dag mixen – ligt er meer dan genoeg materiaal voor een album. Het resultaat: Double Cream, een plaat die barst van het spelplezier én de uitstekende liedjes. Ze zijn met blazers en al analoog opgenomen en verraden een feilloos gevoel voor de go-to melodieën, zanglijnen en songthema’s van toen. Van Holt neemt de leadzang voor zijn rekening en dat is een slimme zet: hij heeft veel meer gruis op zijn stem dan Van de Poel, wat het tijdmachine-effect versterkt. De bestemming is overduidelijk het Amerika van de sixties. Er wordt weemoedig gesmacht naar Alabama Small Town en uitbundig gefunkt in Southern California. Het is allemaal natuurlijk verre van origineel, maar deze twee bands maken er zo’n gezellig feest van dat zelfs de grootste cynicus zich uiteindelijk gewonnen moet geven.