Nadat het Nederlandse talent Mathilde Nobel bij het Rotterdamse platenlabel Nous’Klaer tekende, was men daar aanvankelijk van plan om haar debuutalbum dit voorjaar al uit te brengen. Het liep anders. Eerst kreeg de cassette May + Be een fatsoenlijke release, zodat wij als luisteraars een logischer pad langs haar ontwikkeling konden volgen.
Bevatte de EP vooral schetsen, op Founds On Land weet Nobel (die ook schildert en videokunst maakt) haar ideeën te boetseren tot volwaardige, tamelijk duistere popliedjes. Nummers waarop galmende elektronica, vervreemdende zang en klassieke instrumenten zoals cello en piano grillige cirkels om elkaar draaien, met veel ruimte voor verbeelding en fantasie. In Thanking My Angels galmen de meerstemmige vocalen tezamen met doffe kickdrums langs de kerkbanken, terwijl een track als David juist beelden oproept van een tochtig, verlaten fabriekspand. Het debuutalbum van Nobel is eigenlijk precies waarop je had gehoopt: theatraal, ongrijpbaar en filmisch.