Nadat zijn grootse liveplannen met Lars And The Magic Mountain waren getorpedeerd door corona, besloot Lars Kroon (ex-Go Back To The Zoo, St. Tropez) zijn soloproject om te dopen tot Toverberg en opnieuw te beginnen. De spacepop van debuut Everything Looks Good From Here maakt op Happy Life plaats voor slaapkamerliedjes en indierock in de beste DIY-traditie.
In plaats van zich op één stijl of genre vast te pinnen, schotelt Kroon ons een dwarsdoorsnede van zijn platenkast voor: hij speelt even gemakkelijk leentjebuur bij The Beatles en Beck als bij Steve Harley, Sparklehorse en The Strokes. De Amsterdammer heeft een te dunne stem om vocaal veel indruk te maken, maar dat doet niets af aan zijn skills als songwriter. Soms schemert de arrogante branie van weleer door, zoals in de stomende garagerocker Steer Clear. Vaker bedient Kroon zich van aangenaam lome composities vol humoristische zelfreflectie (Judge) en poëtisch zelfbeklag à la Mark Oliver Everett (Graveyard). ‘I’m a nervous wreck, trying not to show’, zingt hij in Shipwreck, maar het tegendeel is waar: Happy Life biedt een intiem kijkje in het hoofd van de maker, die hoorbaar plezier beleeft aan deze vermakelijke safari door de muziekgeschiedenis.