Christine And The Queens was nog niet zo lang geleden een sensatie, maar de artistieke aspiraties van de Franse popster (geboren als Héloïse Adélaïde Letissier) maken dat de mainstream-muziekliefhebber hem allang niet meer kan volgen. Hij wijzigde meermaals van artiestennaam en ook zijn sound maakte de afgelopen jaren een grote metamorfose door.
Op Hopecore, een album dat hij nu uitbrengt als Rahim C Redcar, blijkt dat de transformatie nog lang niet voltooid is. En ik schat zo in dat deze ook nooit voltooid zal zijn. Wederom doet de zanger hier namelijk iets nieuws. De grootse soundscapes van Redcar Les Adorables Étoiles hebben plaatsgemaakt voor duistere, bass heavy electropop in zeven veelzijdige nummers met boze all-caps songtitels. Soms gaat Redcar voor de catchy aanpak: Elevate is een sinister ingefluisterde clubtrack die zowel angst aanjaagt als tot dansen aanzet. Op een ander moment gooit hij er doodleuk een echoënde electropop-soundscape-chanson-EDM-banger-hybride uit. En dat nummer noemt hij dan een opera. Want waarom niet? Of het nu gaat om muzikaliteit, genderidentiteit of seksualiteit, Rahim C Redcar hanteert een vrije vorm. Heerlijk prikkelende plaat.