En zo was er onverwacht opeens een derde album van Lewsberg, een van de undergroundparels uit Rotterdam. Op Lewsberg (2018) en In This House (2020) leerden we het intrigerende viertal kennen als Velvet Underground-adepten, inclusief een poëtische praatzanger (Arie van Vliet) die zijn Nederlandse accent geen moment probeert te verbergen. In stoïcijns doordreinende songs met vaak een gouden repetitieve gitaarriff aan de basis verhaalde hij over de schoonheid en ongemakkelijkheid van het alledaagse.
In Your Hands is met negen korte stukken – drie ervan klokken net boven de minuut – een bescheiden werkstuk geworden en dat geldt ook voor de muzikale invulling. Die bestaat vaak uit niet meer dan een minimale floortom en bas, een bezwerende gitaarlijn en af en toe een stemmige vioolpartij. Plaatopener Departure begint met een gitaarloopje dat als een wekker klinkt, waarna bassiste Shalita Dietrich zingt over het melancholieke gevoel dat vertrekken met een vroege trein oproept. Op In Your Hands wordt alles klein gehouden en dat past Lewsberg uitstekend. The Corner, Getting Closer en All Things klinken verstild en nog bezwerender dan het oude werk, Lewsberg haalt maximaal effect uit het minder-is-meer-principe. In Your Hands voelt als een warme deken, een plaat die gemaakt lijkt voor de winter.