ABONNEE EN WIL JE VERDER LEZEN?
BEN JE NOG GEEN LID?
Alle nieuwe liedjes worden als ode aan het vrouwelijke geslacht gepresenteerd. Dat de dames lang niet iedere liefkozing van het viertal als vleiend zullen ervaren, is de grootste grap die de groep op dit album maakt. De inmiddels uitgespeelde parodie op rapmuziek maakt plaats voor een Jeugdige kijk op ouderwetse soul en r&b. In het titelnummer doet het ‘voorbeeld voor iedere vrouw’ bijvoorbeeld een ‘wippie op het balkon’ na het ‘FaceTimen in haar nachtjapon’. Diezelfde track is overigens meer een groove dan een echt liedje, maar krijgt later op de plaat – in de vorm van Straatmeermin – nog een lekker vuig staartje. Ook op Lente In Bed en BPM69 beleeft De Jeugd nieuwe muzikale avonturen. Het zijn heuse nineties-slowjams, die door hun ietwat foute seksteksten geïnspireerd lijken door R. Kelly, maar muzikaal ook veel gemeen hebben met Kanye West (ten tijde van 808’s & Heartbreak) en Jodeci. Bas Bron ontpopt zich met zijn spacy synths en auto-tune-zang zelfs tot een soort DeVante Swing, producer en zanger van laatstgenoemde r&b-groep. In het minimalistische Zakmuitdeheup gaat de groep zelfverzekerder dan ooit de dansvloer op en Ze Kan Me Wel Schieten is een experimenteel slotstuk vol Jaga Jazzist-achtige electro. Zo staan er tal van hoogtepunten op Manon. Het licht funky Ik Was Een Klootzak is zelfs een van de mooiste en meest serieuze liedjes die De Jeugd ooit opnam. ‘Nu wil ik lief doen tegen jou’, zwijmelt de voltallige groep zonder ook maar een gram zelfspot. Wordt verwacht in een toekomstige aflevering van All You Need Is Love. Manon richt zich nog steeds tot een groot publiek, maar de insteek is serieuzer, de muziek klinkt als nieuw en alle liedjes behoren tot het beste wat de groep heeft gedaan. Blijkbaar moest De Jeugd Van Tegenwoordig eerst opgroeien voordat het zijn eerste meesterwerk kon maken.