Onvoorwaardelijke liefde, reddende liefde, hunkerende liefde, verstikkende liefde. Deze en meer soorten liefde komen aan bod op Mind, Man, Medicine, alweer het vijfde album van de zo bewierookte Secret Sisters. De warmwollige, mild psychedelische opener Space draait om de eeuwige verbinding tussen twee harten, dwars door ruimte en tijd heen.
In het uitbundige countrypopnummer Paperweight, dat wordt gekleurd door de lenige vioolacrobatiek van multi-instrumentalist Larry Campbell, zingen Laura Rogers en Lydia Slagle tweestemmig: ‘Ik ben een liefdesbrief en jij bent de presse-papier die ervoor zorgt dat ik niet wegwaai in de wind.’ De zwarte rookstem van singer-songwriter Ray LaMontagne duikt op in All The Ways, een gedoodverfde meedeiner met een rhythm & blues-groove over – uiteraard – love, love en nog eens love. Volgens de zussen uit de zuidelijke Amerikaanse soulstad Muscle Shoals rekt het ‘caleidoscopische geluid van hun jongste album de grenzen van het genre countryfolk dapper op’. Eh, dapper? Alles aan de plaat klinkt lieflijk, braaf en veilig: het songmateriaal, de close harmony-zang, de studioproductie van Ben Tanner (Alabama Shakes) en John Paul White (The Civil Wars). Mind, Man, Medicine biedt een rondleiding door een keurig aangeharkt Americana-tuintje zonder enige vorm van wildgroei.