album
POSTROCK/POSTHARDCORE

THURSDAY

No Devolución

EPITAPH

Het is even wennen, maar na een aantal luisterbeurten openbaart zich de ware schoonheid van deze bijna serene plaat. Fans zullen aanknopingspunten horen in Open Quotes en Turnpike Divides, terwijl de band bijna ongemerkt een breed scala aan stijlen in nummers als A Darker Forest en Magnets Caught In A Metal Heart de revue laat passeren. Flarden Radiohead, The Cure en Mogwai dwarrelen rond. Hoogtepunt is Empty Glass, gedragen door piano, waarop de wanhoop van zanger Geoff Rickly tot een ongekende climax komt. ‘I’m sitting here, with an empty glass / Waiting for the day to swallow me whole.’ Vroeger had ie het geschreeuwd, nu fluistert de zanger het bijna. Thursday is nog steeds relevant.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

Such Pretty Forks In The Road
album
Alanis Morissette

Such Pretty Forks In The Road

Als je in de tweede helft van de jaren negentig een clipzender aanzette, was de kans dat er binnen een ...
'Ik heb die mensen in het publiek dus tóch nodig'
ontmoetingen

‘Ik heb die mensen in het publiek dus tóch nodig’

En ook al kennen Ferry (De Kift) en Marien (Moss, Opera Alaska) elkaar niet, in het Hollandse zonnetje komen de ...
A New Day Now
album
Joe Bonamassa

A New Day Now

Joe Bonamassa debuteerde in 2000 veelbelovend met A New Day Yesterday. De toen 22-jarige New Yorker speelde uitstekend gitaar en ...

Recensie: THURSDAY - No Devolución (album) | OOR