Bij saxofonist Benjamin Herman (56) kun je beter de vraag stellen van welke markt hij eigenlijk níet thuis is. Bughouse is wat je zijn punkjazzproject zou kunnen noemen. Tussen het titelloze Bughouse-debuut van zes jaar geleden en deze opvolger zat ook nog Nostalgia Blitz, een plaat (niet met Bughouse dus) waarop Herman zich rekenschap gaf van de invloed van dwarsliggende saxofonisten als James White, Xero Slingsby en John Lurie.
Iets van dat eighties-no wave-gevoel zit ook in deze plaat, en dat komt mede door het gemeen krassende en hoekige spel van gitarist Reinier Baas, jong en toch al reuze productief, ook onder eigen naam. Toch zitten er ook verwijzingen in naar de bebop: Au Privave van Charlie Parker, een lick uit diens Now’s The Time. Maar goed, ergens was bebop de punk van de jazz uit die tijd, muziek die vol herrie reageerde op de buitenwereld.
Vandaar hier Boulevard Dreams, dat inderdaad verwijst naar de tune van RTL Boulevard. Een ode aan Nederlands grote fluxusheld Misha Mengelberg, de punk onder de improvisatoren, behoort net zo goed tot de mogelijkheden (Herman werkte ook ooit met deze dode held), net als een paar verrassend tere passages. 22 nummers in 38 minuten, en hardcoredrummer Olav van den Berg (Lärm, Seein’ Red) houdt er zoals verwacht het tempo goed in. Als de midlifecrisis bestaat, als het echt moet, dan maar zo.