Bij de afschaffing van de slavernij in Groot-Brittanniƫ, rond 1835, werd er meteen een schadeloosstellingsregeling opgetuigd. Niet zozeer voor de mensen die zojuist de hun toekomende vrijheid hadden teruggekregen, maar voor hun voormalige eigenaren. De overheid moest daarvoor geld lenen, uitzinnige hoeveelheden geld, en dat was pas in 2015 afbetaald.
Ook vele afstammelingen van slaafgemaakten betaalden op die manier mee aan deze merkwaardige regeling. āSo much moneyā, heet het dan ook in All This Money. Het is een aangrijpend thema op de nieuwe Moor Mother, opnieuw een krachtig statement omtrent de zwarte geschiedenis. Ze declameert op de van haar bekende, uiterst dwingende manier, tegen een decor vol gospelstemmen, waarmee haar boodschap nog eens flink wordt versterkt. Ook al vanwege verschillende gastbijdragen, waarbij de prachtige zang van Lonnie Holley van openingsnummer Guilty een verraderlijk mild klinkend juweel maakt. Geschiedenis volgens Moor Mother is leerzaam, raak en zeldzaam ontroerend.