album
POP/ROCK

KASABIAN

The West Rider Pauper Lunatic Asylum

COLUMBIA/SONY MUSIC

Edoch: om te horen dat deze derde van Kasabian heel goed is (ja, waanzinnig zelfs) heeft eenieder slechts zijn eigen oren nodig. Kasabian heeft op een haast Kings Of Leon-achtige manier doorgekregen hoe je een nummer schrijft met een wagonlading hitpotentie (check vooral opener Underdog en Vlad The Impaler in dat opzicht), zonder daarbij bewust de ziel aan de radio-airplay-duivel te verkopen. Want deze plaat is gemeend, dat hoor je. De pulserende beats zijn gelaagder, Tom Meighan is gegroeid qua stem, de boel heeft een vaart van jewelste en drie weken water en brood voor degene die durft te zeggen dat hij snel genoeg krijgt van die heerlijk rauwe gitaarpartijen in onder meer Where Did All The Love Go en Thick As Thieves. En dan vergeet je al snel dat nietszeggende instrumentaaltje Swarfiga, als we dan al een minpuntje moeten noemen. Concluderend: het moet nu wel heel gek lopen wil de wereld, inclusief zijn stadions, nog niet klaar zijn voor Kasabian. JASPER VAN HARSKAMP

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

Gratis vinyl bij een abonnement op <span class="oor">OOR</span> (vanaf 36 euro)!
abo-actie

Gratis vinyl bij een abonnement op OOR (vanaf 36 euro)!

OOR deelt uit! Neem een halfjaar- of jaarabonnement op OOR en kies je vinyl. Met nieuwe lp's van Pearl, English ...
Dark Matter
rock
Pearl Jam

Dark Matter

Pearl Jam lijkt er weer zin in te hebben. De laatste door de pandemie uitgestelde Gigaton-shows werden vorig jaar nog ...
The Tortured Poets Department
pop
Taylor Swift

The Tortured Poets Department

OOR-collega Thomas Snoeijs noemde Taylor Swift onlangs ‘de grote winnaar van de wereldwijde aandachtseconomie’. Een betere omschrijving van de Amerikaanse ...

Recensie: KASABIAN - The West Rider Pauper Lunatic Asylum