De New Yorkse rockband Geese heeft zaterdagavond voor het eerst opgetreden bij het Amerikaanse tv-programma Saturday Night Live. De band was de muzikale gast in de uitzending die werd gepresenteerd door zangeres en actrice Teyana Taylor.
Geese speelde twee nummers van het album Getting Killed, dat in september 2025 verscheen. Het ging om Au Pays Du Cocaine en Trinidad. Het optreden volgt op een opvallend jaar voor de band, die internationaal doorbrak.
Voor zanger Cameron Winter was het niet de eerste keer dat hij bij Saturday Night Live opdook. In een eerdere aflevering werd hij geparodieerd in een sketch, wat het debuut van de band bij het programma extra aandacht gaf.
Getting Killed is het derde album van Geese en volgde op 3D Country uit 2023. De plaat laat een band horen die het geluid verder oprekt, met langere composities en een lossere benadering. In interviews gaf de band aan dat het maakproces extreem intensief en tijdrovend was.
Het optreden bij Saturday Night Live valt samen met een drukke tourperiode. Geese is momenteel op wereldtournee en staat de komende maanden op meerdere grote festivals. In maart speelt de band uitverkochte shows in Brussel, Nijmegen en Amsterdam.
Foto NBC/SNL