column

'Niet de muziek stierf in 2020, maar het verdienmodel'

Nog maar een paar jaar geleden vroegen we ons in dit blad af waar het engagement in de popmuziek was gebleven. Inmiddels is het haast onmogelijk om nog een serieuze muzikant te vinden die ongegeneerd over zoiets arbitrairs als de bloemetjes en de bijtjes durft te zingen. Zou ik mogen kiezen dan ging ik voor een eerlijke wereld met alleen maar kutmuziek, maar Fontaines D.C. en Run The Jewels maken Brexit en Trump toch enigszins dragelijk. Nee, dat zeg ik verkeerd. Woede en wanhoop worden door die muziek alleen maar aangewakkerd, maar het is een fijne gedachte dat ik er niet alleen in sta. Dat er mensen zijn die mijn gevoelens in muziek hebben weten te vatten, zodat ik de boel enigszins kan kanaliseren.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

OOR 11-tal: dit zijn de beste albums van het moment
11-tal

OOR 11-tal: dit zijn de beste albums van het moment

Elke maand selecteren we de beste en belangrijkste albums van het moment. Een elftal niet te missen platen, hand-picked door de ...
Eefje de Visser: 'In dit crisisjaar heb ik geluk gehad'
interview

Eefje de Visser: ‘In dit crisisjaar heb ik geluk gehad’

Eefje de Visser maakt de platen van het jaar. We belden de 34-jarige zangeres in haar woonplaats Gent (België) om ...
Mode is leven, zo toont Corbijn aan in nieuw fotoboek
boek

Mode is leven, zo toont Corbijn aan in nieuw fotoboek

Je hoeft niet van muziek te houden om de muziekfoto’s van Anton Corbijn op waarde te schatten. Je hoeft ook ...

'Niet de muziek stierf in 2020, maar het verdienmodel' (column) | OOR