nieuws

FM-FREQUENTIE ARROW CLASSIC ROCK JAAGT MARKTAANDEEL OMHOOG

Intomart heeft de luistercijfers van het Continu LuisterOnderzoek (CLO) over de periode juni-juli 2007 bekend gemaakt. En die meting hield extreem goed nieuws in voor ARROW CLASSIC ROCK.

De nieuwste luistercijfers laten namelijk zien dat Arrow Classic Rock groeit in vrijwel alle doelgroepen. De leeftijd 20-34 jaar laat een stijging zien van 78% en zelfs de leeftijd 20-49 jaar – waarin Arrow al goed vertegenwoordigd was – een stijging van 35%. Die stijging was nog sterker in de leeftijdscategorie Man 20-49 jaar (+ 45%). De hoogste stijging was meetbaar in de welstandsklasse AB1 20-49 jaar (maar liefst 79%) en B2B (nog eens 60%).

Arrow is hier uiteraard bijzonder blij mee. Want stijging is goed, maar bovendien zijn deze plussen ook nog eens behaald in de core-doelgroepen van Arrow. Hierdoor blijft de selectiviteit van Arrow in alle 20-49 jr-doelgroepen (AB1, Man, AB1, etc.) veel hoger dan gemiddeld. Hoewel dit pas de eerste meting was na het ingaan van de nieuwe FM-frequentie van Arrow Classic Rock onderstreept het voor de zender dat Arrow Classic Rock de nummer 1 is in rockmuziek! Men verwacht dat de zender de komende maanden flink zal doorstijgen.

Intomart GfK had nog meer prettig nieuws voor Arrow in petto. Want ook Arrow Jazz FM is in haar doelgroepen gestegen. Bijvoorbeeld 20-34 jr (+ 125%), 20-49 jr (+ 33%), AB1 20-49 jr (40%) en B2B (+ 30%). De zender behoudt ook haar positie in de top 3 van meest selectieve zenders voor het bereiken van de AB1- en B2B-doelgroepen. Opvallend blijft ook de positie van Arrow Jazz FM in Nielsen 1 en 2; de zender wordt met name in de Randstad goed beluisterd. Wij feliciteren onze vrienden van Arrow van harte.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

Lowlands beleeft topeditie

Lowlands beleeft topeditie

Midden augustus. Zowel de zomer als het festivalseizoen loopt op zijn einde, wat maar één ding kan betekenen: het is ...
When I Have Fears
album
The Murder Capital

When I Have Fears

Vraag de mannen van The Murder Capital naar hun favoriete band en ze noemen – niet geheel verrassend – The ...
This Is Not A Safe Place
album
Ride

This Is Not A Safe Place

Even de oude succesnummers oppoetsen, rondje om de wereld, cashen en weer terug naar moeder de vrouw. Zo ging het ...

FM-FREQUENTIE ARROW CLASSIC ROCK JAAGT MARKTAANDEEL OMHOOG (nieuws) | OOR