Geese heeft een clip uitgebracht bij Au Pays Du Cocaine, een nummer van het onlangs verschenen Getting Killed. De video, geregisseerd door Milo Hume, weerspiegelt het fragiele evenwicht tussen tederheid en ontregeling dat het gehele album kenmerkt.
Cameron Winter ligt voorovergeklapt over de eettafel, één arm uitgestrekt op het hout, zijn hoofd half verborgen in de plooi van zijn mouw. Boven hem een lamp die een cirkel van licht afwerpt. Aan de overkant zit een baby, net buiten het licht. Het probeert kirrend en met uitgestrekte armpjes de aandacht te krijgen.
Winter komt langzaam tot leven en begint te zingen, zijn stem breekbaar, alsof hij niet alleen de baby, maar ook zichzelf gerust probeert te stellen. Toch blijft er een onnatuurlijke afstand tussen hem en het kind.
‘You can stay with me, baby / You can stay with me and nobody would care.’ Wat eerst een lied voor het kind lijkt, verandert geleidelijk in een lied voor zichzelf. Wanneer hij uiteindelijk de tafel verlaat en de baby achterlaat, volgt de camera hem naar boven. Daar kruipt Winter in het babybedje, neemt een foetushouding aan en vouwt zichzelf zo terug naar prenatale veiligheid.
Met Getting Killed bevestigt Geese zich als een van de meest intrigerende jonge gitaarbands van het moment. De plaat klinkt gedurfder, rijker en emotioneler dan zijn voorgangers, met Winter als spil: een zanger wiens stem hartverscheurend mooi breekt op de grens tussen volwassenheid en ontregeling.
Foto Mark Sommerfeld