Weezer brengt op 21 augustus zijn twintigste studioalbum uit. De alternatieve rockveteranen kondigden de plaat aan met de nieuwe single We Might As Well Be Strangers, een samenwerking met Karly Hartzman van Wednesday.
Zoals gebruikelijk draagt het album opnieuw simpelweg de naam Weezer, maar vanwege de goudkleurige hoes lijkt de bijnaam Gold Album nu al vast te liggen. Het is de eerste nieuwe toevoeging aan de reeks kleuralbums sinds Black Album uit 2019.
Weezer maakte het nieuws bekend via sociale media. Bij een afbeelding van de goudkleurige hoes omschreef de band het album als een object waarvan vier symbolen de makers vertegenwoordigen.
De productie lag in handen van de Zweed Klas Åhlund en Kenneth Blume, beter bekend als Kenny Beats. Die laatste werkte eerder onder meer met Geese en Idles. Blume noemde het project zelfs ‘het meest gewelddadige Weezer-album ooit’, een opvallende uitspraak voor een band die vooral bekendstaat om zijn combinatie van powerpop, alternatieve rock en melodieuze refreinen.
Foto Paul Barendregt