FAQs

Heb je een vraag over je OOR-abonnement, de bezorging, je Club OOR-lidmaat­schap, de Club OOR-concerten, onze OOR Magazine app of een andere nijpende kwestie? We hebben gepro­beerd de meest gestelde vragen op een rij te zetten en zo helder mogelijk te beant­woor­den. Staat je vraag er niet tussen, of kom je er ondanks de uitleg niet uit, stuur ons dan een mail via onderstaand contact­­for­mu­lier.
 
Snel door naar:
▶ Mijn abonnement
▶ Digitaal abonnement
▶ Mijn Club OOR-account
Club OOR-tickets
▶ Digitale OOR
OOR op Blendle
▶ Contact­formulier

Mijn abonnement

Wijzigingen kunnen, liefst drie weken voor het ingaan van de verhuizing, doorgegeven worden aan onze abonnementenbeheerder Mijntijdschrift.com. Dit kan op een aantal verschillende manieren.

Per post:
Mijntijdschrift.com
Artemisweg 101
8239 DD Lelystad

Per e-mail:
oor@mijntijdschrift.com

Per telefoon:
088-2266640

Als je zelf een abonnement wilt of je wilt iemand anders blij maken met een cadeau-abonnement, dan kan je dit hier doen.

Nee, dat is niet nodig. Een cadeau-abonnement stopt automatisch.

Ja, dat kan. Je kan ook een digitaal abonnement afsluiten of cadeau doen.

Stuur een e-mail naar oor@mijntijdschrift.com met de volgende gegevens: naam en adres, e-mailadres, telefoonnummer en abonneenummer.

IBAN staat voor International Bank Account Number. Het wordt straks ook voor alle binnenlandse betalingen gebruikt. IBAN bestaat in Nederland uit 18 tekens. Het is uw huidige rekeningnummer vooraf gegaan door de landcode, een controlegetal, letters die uw bank aanduiden en een aanvulling met nullen. Bijvoorbeeld: NL99BANK0123456789.

Ook OOR is per 1 februari 2014 overgegaan op IBAN. Als lid en/of klant van OOR hoef je hier zelf niets aan te doen. Als OOR je rekeningnummer kent, zal het automatisch worden omgezet naar IBAN. De bestaande automatische incasso met een machtiging blijft gewoon van kracht, ook hier behoef je geen actie te ondernemen. Als je online een nieuw IBAN invult, dan doe je dit met hoofdletters maar zonder spaties.

Meer info: www.overopiban.nl

Je kunt je klacht doorgeven aan onze abonnementenbeheerder Mijntijdschrift.com. Het tijdschrift wordt binnen drie tot vijf werkdagen nageleverd.

Per e-mail: oor@mijntijdschrift.com

Per telefoon: 088-2266640

Het welkomstgeschenk wordt drie weken na betaling bezorgd. Een welkomstgeschenk is leverbaar zolang de voorraad sterkt. Is je welkomstgeschenk niet meer leverbaar, dan word je daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte gesteld. Je kunt dan een ander welkomstgeschenk uitkiezen of een korting krijgen.

Digitaal abonnement

Ja, dat kan. Je kan hier ook een digitaal abonnement afsluiten of cadeau doen.

Dat hangt er vanaf waar je je abonnement hebt afgesloten. Sluit je een abonnement af via onze webshop, dan wel. Je ontvangt dan meteen een abonneenummer waarmee je je CLUB OOR-lidmaatschap kunt activeren en binnen een maand na betaling de CLUB OOR-pas. Sluit je een abonnement af in de App Store van iTunes of Google Play, dan ontvang je geen abonneenummer en pas. De reden hiervoor is dat noch Apple noch Google haar klantgegevens met ons deelt. In feite weten we dus niet wie je bent.

Via een omweg kan dat. Stuur een e-mail naar oor@mijntijdschrift.com met je gegevens en een betalingsbewijs dat je een abonnement hebt afgesloten. (Je krijgt altijd een betalingsbewijs van iTunes en Google Play via de mail). We maken dan een abonneenummer voor je aan.

Mijn Club OOR-account

Een OOR-abonnee is niet verplicht zich te registreren. Maar wie zich niet registreert en dus zijn CLUB OOR-account niet activeert, profiteert ook niet van onze concertaanbiedingen (300 gratis CLUB OOR-concerten per jaar verspreid over het hele land!) en kortingsacties.

Vul hier je abonneenummer (te vinden op je CLUB OOR-pas en in de bevestigingsmail van onze abonnementenbeheerder Mijntijdschrift.com) en postcode (bv. 1234AB) in. Na registratie kan je er voor kiezen om je wachtwoord te veranderen. Als je je wachtwoord niet wijzigt, blijft je postcode je wachtwoord.

Je pas ontvang je binnen een maand nadat de betaling is ontvangen.

Ja, dat kan. In de e-mail ter bevestiging van je abonnement staat je abonneenummer. Met dit abonneenummer en je postcode kan je CLUB OOR-account activeren.

Vul je abonneenummer in en druk op de button ‘wachtwoord vergeten’. Er wordt nogmaals om je abonneenummer gevraagd. Vul vervolgens je e-mail adres in. Er wordt dan een link naar je mailbox verzonden. Vul, na openen van de link, 2x je nieuwe wachtwoord in en je bent weer opnieuw geregistreerd.

Deze worden door onze abonnementenbeheerder Mijntijdschrift.com bewaard en gebruikt om je via de mail op de hoogte te houden van bestelde verzendingen en betalingen. OOR stuurt je af en toe een nieuwsbrief toe. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Club OOR-tickets

Alleen geregistreerde CLUB OOR-leden mogen een gratis ticket bestellen. Een OOR-abonnee moet hiervoor eenmalig zijn CLUB OOR-account activeren.

Een ticket bestel je door met je account in te loggen in de OORSHOP. De actuele CLUB OOR-concerten vind je hier.

Als je je ticket heb besteld, ontvang je een e-ticket via de mail. Het e-ticket kun je voor de zekerheid meenemen naar het concert, maar is geen rechtsgeldig ticket. Je meldt je bij de kassa van de concertzaal en zegt dat je op de gastenlijst van CLUB OOR staat. Wij zorgen dat de zaal de gastenlijst met aangemelde CLUB OOR-leden ontvangt.

De CLUB OOR-aanbiedingen zijn exclusief voor OOR-abonnees. Met de concertzalen is bovendien afgesproken dat we in de regel maar één ticket per persoon verstrekken.

Neem dan contact op met Mijntijdschrift.com of stuur een mail naar oor@mijntijdschrift.com.

Veel tickets voor CLUB OOR-concerten zijn pas te bestellen vanaf het moment dat de OOR in de winkel ligt. Dat is doorgaans een donderdag. Veel abonnees (maar niet alle) ontvangen de OOR al twee dagen eerder via de post in de brievenbus. Om er zeker van te zijn dat alle abonnees evenveel kans op een ticket hebben, gaan de meeste pas vanaf donderdagmorgen in de ‘verkoop’. Dan pas verschijnt er een bestelknop op de pagina.

(Zie je zelfs na herhaaldelijk refreshen geen bestelknop, wis dan je recente browsegeschiedenis eens door je cache te legen.)

Het kan ook zijn dat de tickets op zijn. We krijgen voldoende tickets van de zalen, maar de voorraad is niet onbeperkt. Hoe populairder het concert, hoe sneller de CLUB OOR-gastenlijst vol loopt. Hier geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Zodra de gastenlijst van een concert vol is, verdwijnt de bestelbutton van die CLUB OOR-pagina.

Digitale OOR

Jazeker. We hebben een digitale versie voor iOS- en Android-devices en ook een web app voor desktop computers en laptops.

Om de digitale OOR te lezen, moet je eerst de (gratis) OOR Magazine app op je tablet of telefoon installeren. De digitale edities van OOR zijn vervolgens als in-app purchase te koop in de app. OOR-abonnees kunnen de digitale edities gratis in de app downloaden met een persoonlijke abonneecode die per e-mail (goed bewaren!) wordt verstrekt zodra het CLUB OOR-account is geactiveerd.

De OOR Magazine app voor iOS vind je hier.

De OOR Magazine app voor Android vind je hier.

Open de OOR Magazine app op je device.

Rechtsboven in het hoofdmenu zie je het INSTELLINGEN icoontje. Hieronder zitten de verschillende menu’s.

Kies het derde menu: ABONNEECODE INVOEREN. Je komt dan op het inlogscherm.

Vul hier eenmalig je persoonlijke abonneecode in.

Je abonneecode bestaat uit je abonneenummer (te vinden op je CLUB OOR-kaart) + je postcode. 10 cijfers, 2 letters, geen spaties. (Voor België geldt: alleen 10 cijfers!)

Je kunt nu de digitale OOR gratis downloaden zolang je abonnement loopt. OOR-edities die dateren van vóór de ingang van het abonnement, zijn niet gratis te downloaden.

Zodra je je abonnement stopzet, wordt ook de code inactief.

Misschien weet je nog wel je abonneenummer? Je abonneecode bestaat uit je abonneenummer (te vinden op je CLUB OOR-kaart) + je postcode. 10 cijfers, 2 letters, geen spaties. Voor België geldt: alleen 10 cijfers!

Weet je ook je abonneenummer niet? Stuur dan een e-mail naar: oor@mijntijdschrift.com onder vermelding van ‘code OOR Magazine app’ en dan sturen wij een e-mail terug met de juiste code.

Ja, dat kan. Je kunt je abonneecode op drie verschillende apparaten (gekoppeld aan hetzelfde Apple ID of Google ID) invoeren. Zodra de code drie keer succesvol is gevalideerd, is hij verder onbruikbaar. Als je ‘m een vierde keer probeert in te voeren, zul je een netwerk-foutmelding krijgen. Let wel: het maakt geen verschil of je de code op een iOS- of Android-apparaat invoert, en ook niet of het om een tablet of telefoon gaat. Ook het opnieuw invoeren van de code na een totale reset van je apparaat en/of herinstallatie van de OOR Magazine app na het deleten van de app geldt als een nieuwe validatie.

Mocht je aan je max validaties zitten en de OOR niet op je nieuwste apparaat kunnen lezen, stuur dan een e-mail met je abonneenummer en postcode naar: oor@mijntijdschrift.com onder vermelding van ‘max validaties code OOR Magazine app’ en dan passen wij dit handmatig in het systeem aan zodat je abonneecode weer actief wordt.

Heb je al geprobeerd de OOR Magazine app te deleten, opnieuw te downloaden en dan de code opnieuw in te voeren?

Is je systeemversie up-to-date? De OOR Magazine app vereist iOS 6.0 of nieuwer en is compatibel met iPhone, iPad en iPod touch. De app is geoptimaliseerd voor iPhone 5. Voor Android geldt: Android 4.0 en nieuwer. De app doet het op de iPhone 4(S), 5(S), 6(S) en 7(S), en alle nieuwere Android toestellen.

Heb je je abonneecode wellicht al drie keer gevalideerd? Dan is de code inactief geworden. Stuur een e-mail met je abonneenummer en postcode naar: oor@mijntijdschrift.com onder vermelding van ‘max validaties code OOR Magazine app’ en dan passen wij dit handmatig in het systeem aan zodat je abonneecode weer actief wordt.

Dat hangt er vanaf waar je je abonnement hebt afgesloten. Sluit je deze hier in onze webshop af, dan wel. Je ontvangt dan meteen een abonneenummer waarmee je je CLUB OOR-account kunt activeren. Sluit je een abonnement af in de App Store van iTunes of Google Play, dan ontvang je geen abonneenummer. De reden hiervoor is dat noch Apple noch Google haar klantgegevens met ons deelt. We weten dus niet wie je bent.

Via een omweg kan dat. Stuur een e-mail naar oor@mijntijdschrift.com met je gegevens en een betalingsbewijs dat je een abonnement hebt afgesloten. (Je krijgt altijd een betalingsbewijs van iTunes en Google Play via de mail). We maken dan een abonneenummer voor je aan en sturen je binnen drie weken een pas toe.

Ja, we hebben ook een web app met dezelfde interactiviteit als onze OOR Magazine app voor tablet en smartphone.

Maak een account aan door je email-adres en een zelfgekozen wachtwoord in te voeren.

Als je eenmaal een account in onze web app hebt aangemaakt, kun je losse edities van OOR kopen, of ze gratis lezen door je abonneecode in te voeren.

Ga naar het menu SUBSCRIPTION en voer hier je ABONNEECODE in (zoals hierboven beschreven: abonneenummer + postcode).

De BUY ISSUE knop verandert in een VIEW ISSUE knop. Vanaf nu kun je de digitale OOR gratis lezen op je computer.

OOR op Blendle

Ga naar Blendle en zoek ons tussen de tijdschriften. Populaire verhalen vind je in het muziek channel. Of, nog makkelijker, klik hier en blader gelijk door de actuele OOR-editie.

Nog even geduld. Blendle is een heel dynamisch bedrijf, het is even wachten tot ze de tijd hebben gevonden om onze abonnementen­integratie door te voeren. Zodra het zover is, zijn jullie de eersten die het horen!

Heb je een andere vraag? Mail ‘m ons en we komen er zo snel mogelijk op terug!

Naam (verplicht)

Email (verplicht)

Onderwerp

Bericht