Mijn abonnement
Wijzigingen kunnen, liefst drie weken voor het ingaan van de verhuizing, doorgegeven worden aan onze abonnementenbeheerder SP Abonneeservice. Dit kan op een aantal verschillende manieren.
Via het daarvoor bestemde webformulier: dit is veruit de snelste en makkelijkste manier.
Per post:
SP Abonneeservice
Postbus 280
1110 AG Diemen
Per e-mail:
oor@spabonneeservice.nl
Per telefoon:
020-2386352
Als je zelf een abonnement wilt of je wilt iemand anders blij maken met een cadeau-abonnement, dan kan je dit hier doen.
Een adreswijziging kun je hier aan SP Abonneeservice doorgeven, een andere wijziging hier. Je abonnement opzeggen doe je hier. Een andere vraag over je abonnement stel je hier. Of stuur een e-mail naar oor@spabonneeservice.nl met de volgende gegevens: naam en adres, e-mailadres, telefoonnummer en abonneenummer.
Je kunt je bezorgklacht aan ons doorgeven via dit webformulier. Het tijdschrift wordt binnen drie tot vijf werkdagen nageleverd.
Per telefoon: 020-2386352
Het welkomstgeschenk wordt binnen drie weken na betaling bezorgd. Een welkomstgeschenk is leverbaar zolang de voorraad sterkt. Is je welkomstgeschenk niet meer leverbaar, dan word je daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte gesteld. Je kunt dan een ander welkomstgeschenk uitkiezen of een korting krijgen.
Deze worden door onze abonnementenbeheerder SP Abonneeservice bewaard en gebruikt om je via de mail op de hoogte te houden van bestelde verzendingen en betalingen. Je gegevens worden niet aan derden verstrekt. Onze privacy-policy staat hier uitgelegd.
Digitaal abonnement
Ja, dat kan. Je kan hier ook een digitaal abonnement afsluiten of cadeau doen.
Dat hangt er vanaf waar je je abonnement hebt afgesloten. Sluit je een abonnement bij ons op OOR.NL af, dan wel. Je ontvangt dan meteen een email met je inloggegevens (emailadres plus wachtwoord) voor OOR.NL en Club OOR. Sluit je een abonnement af in de App Store van iTunes of Google Play, dan ontvang je geen abonneenummer. De reden hiervoor is dat noch Apple noch Google haar klantgegevens met ons deelt. In feite weten we dus niet wie je bent.
Via een omweg kan dat. Stuur een e-mail naar oor@spabonneeservice.nl met je gegevens en een betalingsbewijs dat je een abonnement hebt afgesloten. (Je krijgt altijd een betalingsbewijs van iTunes en Google Play via de mail). We maken dan een account voor je aan en sturen je zo snel mogelijk je inloggegevens via de mail toe.
Inloggen op OOR.NL
De meeste content op OOR.NL is afgeschermd en exclusief voor abonnees op OOR (het maandblad) én mensen met OOR.NL (Premium) abonnement. Wie ingelogd is krijgt toegang tot deze content.
Inloggen doe je hier met je bij ons opgegeven e-mailadres en wachtwoord. Wie na 1 januari 2019 een (willekeurig) OOR-abonnement neemt, krijgt zijn inloggegevens automatisch toegestuurd per mail. Wie al langer lid is, moet zijn wachtwoord hier eenmalig wijzigen. Mocht je nooit een e-mailadres hebben doorgegeven, of ben je tussentijds van e-mailadres gewisseld, stuur dan een e-mail naar oor@spabonneeservice.nl onder vermelding van “nieuw e-mailadres”.
Wie een OOR.NL abonnement, een OOR.NL Premium abonnement of een abonnement op de digitale OOR in de OOR Magazine app afsluit, kan bij het aanmelden onmiddellijk zelf een wachtwoord voor OOR.NL aanmaken. Wie hier niet voor kiest, krijgt automatisch zijn of haar inloggegevens per e-mail toegestuurd.
Wie een tijdschrift- of cadeau-abonnement afsluit, krijgt automatisch zijn of haar inloggegevens per e-mail toegestuurd.
Wie al langer lid is, vraagt hier eenmalig een nieuw wachtwoord op in met zijn of haar bij ons bekende e-mailadres.
Iedereen met een tijdschrift-, cadeau-, digitaal of OOR.NL Premium abonnement is automatisch lid van Club OOR. Je inloggegevens voor OOR.NL zijn ook je inloggegevens voor Club OOR. Het OOR.NL abonnement is exclusief Club OOR-lidmaatschap. Je ontvangt wel inloggegevens voor OOR.NL, maar zult merken dat deze geen toegang geven tot de Club OOR-tickets.
Club OOR-tickets
De actuele CLUB OOR-concerten vind je hier. Onder de aankondingen van de concerten hangt een ticket dat je kunt bestellen als je ingelogd bent.
Als je een ticket hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail en een e-ticket in je mailbox. Het e-ticket is geen rechtsgeldig ticket. Je meldt je bij de kassa van de concertzaal en zegt dat je op de gastenlijst van CLUB OOR staat. Wij zorgen dat de zaal de gastenlijst met aangemelde CLUB OOR-leden ontvangt. Sommige zalen kiezen ervoor om zelf (echte) e-tickets naar de gasten op onze ljst te sturen. Die ontvang je dan daags voor het concert.
De CLUB OOR-aanbiedingen zijn exclusief voor OOR-abonnees. Met de concertzalen is bovendien afgesproken dat we in de regel maar één ticket per persoon verstrekken.
Waarschijnlijk is je bestelling mislukt. Probeer het nogmaals. Als er een ticket voor je gereserveerd is, zul je een melding krijgen dat je al een ticket voor dit concert hebt besteld en dat je geen tweede ticket kunt bestellen. Je winkelmand blijft leeg. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan contact op met SP Abonneeservice of stuur een mail naar oor@spabonneeservice.nl.
De meeste tickets voor CLUB OOR-concerten zijn pas te bestellen vanaf het moment dat de OOR in de winkel ligt. Doorgaans komen de tickets op zaterdagmorgen beschikbaar. Veel abonnees (maar niet alle) ontvangen de OOR al drie tot vier dagen eerder via de post in de brievenbus. Om er zeker van te zijn dat alle abonnees evenveel kans op een ticket maken, gaan de tickets pas zaterdag in de ‘verkoop’.
Het kan ook zijn dat de tickets op zijn. We krijgen voldoende tickets van de zalen, maar de voorraad is niet onbeperkt. Hoe populairder het concert, hoe sneller de CLUB OOR-gastenlijst vol loopt. Hier geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Zodra de gastenlijst van een concert vol is, verdwijnt de bestelbutton onderaan de pagina en zal er “niet op voorraad” staan.
Digitale OOR
Om de digitale OOR te lezen, moet je eerst de (gratis) OOR Magazine app op je tablet of telefoon installeren.
De OOR Magazine app voor iOS vind je hier.
De OOR Magazine app voor Android vind je hier.
De digitale edities van OOR zijn vervolgens als in-app purchase te koop in de app. OOR-abonnees kunnen de digitale edities gratis in de app downloaden met een persoonlijke abonneecode. Let wel: dit is iets anders dan je abonneenummer, dat je ontvang van SP Abonneeservice ontvangt zodra je een abonnement op het tijdschrift of de digitale OOR hebt afgesloten. Ben je je abonneecode kwijt, stuur dan een berichtje naar oor@spabonneeservice.nl.
Het probleem zit ‘m in het besturingssysteem. De OOR Magazine app versie 3.4.2 is niet compatible met iOS-versies hoger dan 13.2. We hebben een app update uitgebracht: versie 4.0. Voordat je de update installeert moet je eerst de oude versie van de OOR Magazine app van je telefoon/tablet verwijderen, daarna versie 4.0 downloaden en je abonneecode opnieuw invoeren. Oude OOR-edities moet je ook opnieuw downloaden in de app, de update neemt je app-geschiedenis niet over. De oude app versie doet het overigens nog gewoon in iOS 13.2 (en lager) en Android, maar het is raadzaam om je systeem en dus de OOR Magazine app af en toe te updaten.
De abonneecode bestaat uit zes of zeven cijfers plus je postcode: 10-11 cijfers, 2 letters, geen spaties. Voor België geldt: alleen cijfers. Je abonneecode wordt – evenals je abonneenummer – eenmalig in een email verstrekt door SP Abonneeservice zodra je een abonnement op het tijdschrift of de digitale OOR hebt afgesloten. Ben je de email kwijt? Stuur dan een bericht met je adresgegevens (en idealiter ook je abonneenummer) naar oor@spabonneeservice.nl onder vermelding van ‘abonneecode OOR Magazine app vergeten’ en je ontvangt vanzelf een bericht met de juiste code. Het kan even duren, het is handwerk. Excuses daarvoor.
Voor mensen die na 1 januari 2018 een abonnement hebben genomen geldt: je abonneecode bestaat uit je abonneenummer plus je postcode.
Voor mensen die voor 1 januari 2018 een abonnement hebben genomen geldt: je abonneecode bestaat uit je oude abonneenummer plus je postcode.
Je abonneenummer vind je in de bevestigingsmail van SP Abonneeservice, op je betalingsafschrift én op het adresetiket in de seal waarin OOR verstuurd wordt (de uit 6 of 7 cijfers bestaande code boven je adres, dat is je abonneenummer). Let wel: dit nummer komt NIET overeen met het nummer op de Club OOR-pas die we jaren geleden hebben verstrekt.
Mocht je je abonneenummer niet zelf kunnen achterhalen, stuur dan een email met je gegevens naar oor@spabonneeservice.nl onder vermelding van ‘abonneenummer vergeten’ en je ontvangt vanzelf een bericht met het juiste nummer. Dit kan even duren, het is handwerk. Excuses daarvoor.
Open de OOR Magazine app op je device.
Rechtsboven in het hoofdmenu zie je het “instellingen” icoontje. Hieronder zitten de verschillende menu’s.
Kies het derde menu: “abonneecode invoeren”. Je komt dan op het inlogscherm.
Vul hier eenmalig je persoonlijke abonneecode in.
Je abonneecode bestaat uit zes of zeven cijfers + je postcode. 10-11 cijfers, 2 letters, geen spaties. Voor België geldt: alleen cijfers.
Je kunt nu de digitale OOR gratis downloaden zolang je abonnement loopt. OOR-edities die dateren van vóór de ingang van het abonnement, zijn niet gratis te downloaden.
Zodra je je abonnement stopzet, wordt ook de code inactief.
Ja, dat kan. Je kunt je abonneecode op vijf verschillende apparaten (gekoppeld aan hetzelfde Apple ID of Google ID) invoeren. Zodra de code drie keer succesvol is gevalideerd, is hij verder onbruikbaar. Als je ‘m een zesde keer probeert in te voeren, zul je een netwerk-foutmelding krijgen. Let wel: het maakt geen verschil of je de code op een iOS- of Android-apparaat invoert, en ook niet of het om een tablet of telefoon gaat. Ook het opnieuw invoeren van de code na een totale reset van je apparaat en/of herinstallatie van de OOR Magazine app na het deleten van de app geldt als een nieuwe validatie.
Mocht je aan je max validaties zitten en de OOR niet op je nieuwste apparaat kunnen lezen, stuur dan een email met je adresgegevens (en idealiter ook abonneecode) naar oor@spabonneeservice.nl onder vermelding van ‘max validaties code OOR Magazine app’ en dan passen wij dit handmatig in het systeem aan zodat je abonneecode weer actief wordt.
Waarschijnlijk probeer je in te loggen met de verkeerde abonneecode. Voor mensen die na 1 januari 2018 een abonnement hebben genomen geldt: je abonneecode bestaat uit je abonneenummer plus je postcode. Voor mensen die voor 1 januari 2018 een abonnement hebben genomen geldt: je abonneecode bestaat uit je oude abonneenummer (te vinden in het oorspronkelijke welkomstbericht en op je destijds verstrekte Club OOR-kaart) plus je postcode. Kun je dat oude aboneenummer niet meer achterhaen, stuur dan een bericht naar oor@spabonneeservice.nl onder vermelding van “abonneecode OOR Magazine app”.
Is het inlogprobleem hardnekkig? Heb je al geprobeerd de OOR Magazine app te deleten, opnieuw te downloaden en dan de abonneecode opnieuw in te voeren?
Is je systeemversie up-to-date? De OOR Magazine app vereist iOS 6.0 of nieuwer en is compatibel met iPhone, iPad en iPod touch. Voor Android geldt: Android 4.0 en nieuwer.
Heb je je abonneecode wellicht al vijf keer gevalideerd? Dan is de code inactief geworden. Stuur een email met je adresgegevens naar oor@spabonneeservice.nl onder vermelding van ‘max validaties abonneecode OOR Magazine app’ en dan passen wij dit handmatig in het systeem aan zodat je abonneecode weer actief wordt.
Dat hangt er vanaf waar je je abonnement hebt afgesloten. Sluit je deze hier in onze webshop af, dan wel. Je ontvangt dan een mail met inloggegevens (emailadres plus wachtwoord) voor OOR.NL, waarmee ook de Club OOR-tickets ontsloten worden. Sluit je een abonnement af in de App Store van iTunes of Google Play, dan ontvang je geen inloggegevens. De reden hiervoor is dat noch Apple noch Google haar klantgegevens met ons deelt. We weten dus niet wie je bent.
Via een omweg kan dat. Stuur een e-mail naar oor@spabonneeservice.nl met je gegevens en een betalingsbewijs dat je een abonnement hebt afgesloten. (Je krijgt altijd een betalingsbewijs van iTunes en Google Play via de mail). We maken dan een account voor je aan en sturen je zo snel mogelijk je inloggegevens via de mail toe.
Heb je een andere vraag? Soms kan de redactie je helpen, soms onze abonnementenbeheerder. Kijk even aan wie je je vraag richt en we komen er zo snel mogelijk op terug!
Voor vragen over je abonnement, je abonneenummer voor OOR.NL, je abonneecode voor de OOR Magazine app, adresÂwijzigingen, bezorgÂklachten en inlogÂproblemen kun je contact opnemen met onze abonneeÂservice SP Abonneeservice:
SP Abonneeservice
Postbus 280
1110 AG Diemen
Telefoon (+31)(0)20-2386352
E-mail: oor@spabonneeservice.nl
Je kunt ook gebruikmaken van een van onze automatische webformulieren. Er is een webformulier voor algemene vragen over een abonnement, een webformulier voor adreswijzigingen, een webformulier voor overige wijzigingen en een webformulier voor opzeggingen.
Vragen over je Club OOR-lidmaatschap, Club OOR-tickets, de digitale OOR en andere zaken waar je als abonnee tegenaan loopt?
Check eerst onze uitgebreide FAQs met vragen en antwoorden! Kom je er dan nog niet uit, stel je vraag dan via het contactformulier.
Wil je muziek ter recensie of een uitnodiging naar de redactie sturen? Dat kan. Maar we beloven geen antwoord. We kunnen onmogelijk overal op reageren en overal over schrijven.
OOR Redactie
Postbus 280
1110 AG Diemen
E-mail: redactie@oor.nl