ABONNEE EN WIL JE VERDER LEZEN?
BEN JE NOG GEEN LID?
Opvallend is hoezeer de nummers op maat gemaakt zijn: Lemmy verandert de stergitarist in Motörslash bij het stuwende Doctor Alibi en I Hold On met Kid Rock heeft dezelfde feel als All Summer Long. Alleen is deze een stuk minder kitsch en laat hij Lynyrd Skynyrd met rust. Ook de bijdrage van Ian Astbury in Ghost resulteert in een song die niet had misstaan op The Cults Electric. Slash heeft echter ook buiten de rockkaders gekeken en dus is daar ineens Fergie van Black Eyed Peas, die een verrassende prestatie neerzet op het Audioslave-achtige Beautiful. Chapeau. Maar dat is dan ook de enige stem van buiten de rocksector die slaagt. Adam Levine (Maroon5) mag een huisvrouwenballad doen, zoals zijn eigen band dat ook al zo vaak heeft gedaan. Juist hier had Slash Levine uit z’n natuurlijke habitat kunnen halen. Ook het akoestische en aanzwellende Saint Is A Sinner met Rocco DeLucca is saai; mooi begeleidingsmuziekje voor een filmpje van de VVV Griekenland, meer niet. Maar verder is dit een heerlijk en gevarieerd rockalbum. Denk aan een rockende uitvoering van Probot, dat coole project van Dave Grohl met verschillende (metal)zangers. En laat diezelfde Grohl nu ook drummen op het instrumentale Watch This, dat akelig in de buurt komt van Van Halen. En als we het dan toch over Probot hebben, is er nog een veel belangrijkere overeenkomst: plezier. PHILIPPUS ZANDSTRA