album
STREETPUNK

STREET DOGS

Street Dogs

HELLCAT/EPITAPH

Op het vijfde Street Dogs-album laat Mike McColgan eindelijk een aantal van zijn geijkte thema’s los. We werden er ook een beetje moe van, die ‘eerlijke’ nummers over familie en het harde arbeidersbestaan. Lekker is het dus, om de voormalige frontman van de Dropkick Murphys in Hang . . .

Sowieso is Street Dogs een ziedende plaat, waarop in de meeste van de achttien nummers vol gas wordt gegeven. En als het dan toch weer over de arbeider gaat – zoals in Portland – wordt de werkman in ieder geval niet op een voetstuk geplaatst. Neem nou Up The Union, dat verhaalt over de moeilijkheden die werknemers in Amerika hebben wanneer ze zich willen verenigen in een vakbond. Het is voor ons rijke, luie Europeanen misschien een ver-van-ons-bed-show, maar zolang Street Dogs dit soort boodschappen verpakt in intelligente punkrockanthems hoor je mij niet klagen. McColgan herdenkt overleden vrienden en heeft met Punk Rock And Roll het ultieme ‘zaterdagavond-feestnummer’ geschreven. Het vijfde album van Street Dogs heeft genoeg nieuws te bieden om niet voor een herhalingsoefening door te gaan, maar klinkt tegelijkertijd wel zo vertrouwd dat fans van de band direct kunnen inhaken. Iedereen tevreden.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

De totale overgave van Bono: een duik in zijn autobiografie
achtergrond

De totale overgave van Bono: een duik in zijn autobiografie

62 is nog jong, in de huidige rock & roll-wereld. Toch heeft Bono z’n memoires al voor de eeuwigheid vastgelegd ...
Christine McVie (79) van Fleetwood Mac overleden
nieuws
fleetwood mac

Christine McVie (79) van Fleetwood Mac overleden

Christine McVie van Fleetwood Mac is op 79-jarige leeftijd overleden. De zangeres en toetseniste sloot zich in 1970 aan bij ...
Stromae en Paolo Nutini op Down The Rabbit Hole 2023
nieuws

Stromae en Paolo Nutini op Down The Rabbit Hole 2023

Ook IDLES, Slowthai, Froukje, Phoenix, Romy, Sleaford Mods, Weval, Working Men's Club en The Whitest Boy Alive komen naar de ...

Recensie: STREET DOGS - Street Dogs (album) | OOR