nieuws

Spotify sluit grote sponsordeal met FC Barcelona

Spotify is de nieuwe hoofdsponsor van FC Barcelona, met als gevolg dat de naam van het iconische stadion omgedoopt zal worden tot Spotify Camp Nou. Daarnaast zal het Spotify-logo voorop de tenues komen te staan.

Wat vooral opvallend is: dit is de eerste keer dat de voetbalclub de naam van het stadion aanpast. Boven de hoofdingang zal Spotify Camp Nou komen te staan, achter het logo van het bedrijf.

FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta zegt trots te zijn op de samenwerking. ‘Dit stelt ons in staat om de club nog dichter bij de fans te brengen, door het combineren van muziek en voetbal.’

De Catalaanse club maakte dinsdag bekend dat de deal is gesloten voor vier seizoenen. Bedragen hebben ze er niet bij genoemd, maar het schijnt dat de deal met de Zweedse streamingdienst de Spanjaarden zo’n 280 miljoen euro zal opleveren.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

OOR-medewerker en geliefde soulman Kees Smallegange overleden
in memoriam

OOR-medewerker en geliefde soulman Kees Smallegange overleden

Kees Smallegange is dood. Hij overleed dinsdag aan een hartstilstand. Kees was een stronghold, een autoriteit op het gebied van ...
New Order klinkt als een (kantoor)klok in Ziggo Dome
concert
new order

New Order klinkt als een (kantoor)klok in Ziggo Dome

Twee ballerina's, zij aan zij. Rodeorijders die perfect, midden in het frame, op hun ros blijven deinen. Luchtbeelden van moderne ...
OOR Recensiebijbel: de klassiekers en vergeten parels uit 52 jaar OOR
oor-shop

OOR Recensiebijbel: de klassiekers en vergeten parels uit 52 jaar OOR

Stop de persen! Ons tweede boek is klaar. Two years in the making, ruim vier kilo in de hand, op glorieus ...

Spotify sluit grote sponsordeal met FC Barcelona (nieuws) | OOR