nieuws

Spotify sluit grote sponsordeal met FC Barcelona

Spotify is de nieuwe hoofdsponsor van FC Barcelona, met als gevolg dat de naam van het iconische stadion omgedoopt zal worden tot Spotify Camp Nou. Daarnaast zal het Spotify-logo voorop de tenues komen te staan.

Wat vooral opvallend is: dit is de eerste keer dat de voetbalclub de naam van het stadion aanpast. Boven de hoofdingang zal Spotify Camp Nou komen te staan, achter het logo van het bedrijf.

FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta zegt trots te zijn op de samenwerking. ‘Dit stelt ons in staat om de club nog dichter bij de fans te brengen, door het combineren van muziek en voetbal.’

De Catalaanse club maakte dinsdag bekend dat de deal is gesloten voor vier seizoenen. Bedragen hebben ze er niet bij genoemd, maar het schijnt dat de deal met de Zweedse streamingdienst de Spanjaarden zo’n 280 miljoen euro zal opleveren.

Deel dit artikel

Meest gelezen artikelen

Gratis vinyl bij een abonnement op <span class="oor">OOR</span> (vanaf 36 euro)!
abo-actie

Gratis vinyl bij een abonnement op OOR (vanaf 36 euro)!

OOR deelt uit! Neem een halfjaar- of jaarabonnement op OOR en kies je vinyl. Met nieuwe lp's van Pearl, English ...
The Tortured Poets Department
pop
Taylor Swift

The Tortured Poets Department

OOR-collega Thomas Snoeijs noemde Taylor Swift onlangs ‘de grote winnaar van de wereldwijde aandachtseconomie’. Een betere omschrijving van de Amerikaanse ...
Keane in AFAS Live: heel veel vrees, erg weinig hoop
concert

Keane in AFAS Live: heel veel vrees, erg weinig hoop

Naast me zit iemand gebiologeerd ieder cameraperspectief in en rondom zijn huis te bekijken. Hij ziet er niet bepaald uit ...

Spotify sluit grote sponsordeal met FC Barcelona